.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خط و نشان سلیمی برای رضازاده !

شكستن ركوردهاي جهاني حسين رضازاده تاكنون حرف و حديث‌هاي زيادي را به وجود آورده است. در ابتدا كه مطرح مي‌شد رضازاده دوست ندارد كه ركوردهايش شكسته شود اما پس از قهرماني سليمي در دنيا مشوق‌هايي از سوي رييس فدراسيون وزنه برداري به وجود آمد تا قهرمان جديد سنگين وزن ايران بتواند به ركوردهاي رضازاده برسد. 

اين بار نيز بهداد سليمي براي چندمين بار به ركوردهاي حسين رضازاده در رقابتهاي قهرماني كشور حمله كرد و در حرکت يك ضرب ركورد وی را شکست .

وقتی رکورد شکن رضازاده را شوکه کرد !

بهداد سلیمی در نبود حسین رضازاده و کورش باقری به رکوردی حمله کرد که سبب شد این دو شوکه شوند.

بهداد سلیمی ، ملی پوش 21 ساله دسته فوق سنگین وزنه برداری که دیروز رکورد دسته یکضرب ایران را 2 کیلوگرم ارتقا داد و حالا دیگر او بیشترین وزنه ای را که یک انسان در حرکت یکضرب وزنه برداری بالای سر برده در اختیار دارد ، در غیاب سرمربی و رئیس فدراسیون وزنه برداری تصمیم داشت رکوردی دیگر را هم بشکند. رکوردی که اگرچه موفق به ثبتش نشد اما ممکن است دلخوری باقری و رضازاده را از این جوان وزنه بردار به همراه داشته باشد.

بهداد که پس از دوبار حمله به وزنه 214 کیلوگرمی در مسابقات آسیایی گوانگژو و بازی های سوپرلبگ کشور ، در رشت توانست این وزنه را بالای سر ببرد و رکورد حرکت یکضرب جهان که تا قبل از این با 213 کیلوگرم در اختیار حسین رضازاده بود را بشکند . البته وزنه ای که او بالای سر برد را ثبت جهانی نمی کنند چون او در مسابقاتی داخلی این وزنه را مهار کرد که در آن خبری از حضور نمایندگان فدراسیون جهانی و گرفتن آزمایش دوپینگ نبود. اما کورش باقری درباره اهمیت این شکستن رکورد می گفت:« بهداد باید از یک جایی شروع می کرد. اهمیتی ندارد که ثبت جهانی شده یا نه. او حالا این وزنه را بالای سر برده و از این به بعد دیگر ترسی برابرش ندارد. حالا باید از پی وزنه های سنگین تر باشد.»

این نکته ای بود که خود بهداد هم به آن اشاره داشت و گفت:« این برای شروع بود و من به دنبال بالاتر بردن رکوردهایم هستم.» بهداد که قد بلندتری نسبت به حسین رضازاده دارد ، این مزیت را نسبت به او دارد که می تواند وزنش را بالاتر ببرد و با افزایش وزن این امکان که بتواند وزنه هایی سنگین تر را مهار کند ، برایش فراهم است. کاری که حالا یکی از افسوس های زندگی ورزشی حسین رضازاده است. او که همیشه در محافل خصوصی می گوید:« من بارها در تمرینات به وزنه 217 هم رسیدم اما این قدر تعلل کردم که نتوانستم آن را در مسابقات رسمی ثبت کنم. »

اما آنچه در پی رکورد شکنی سلیمی در رشت رخ داد ، وزنه هایی بود که این جوان در حرکت دو ضرب انتخاب کرد. سلیمی که با تیم استان مازندران در بازی ها حاضر شده بود در این حرکت دو بار خواهان ثبت وزنه 260 کیلوگرمی در دوضرب شد که در صورت مهار آن حتی یک کیلو گروم رکورد مجموع جهان را که قبل از این حسین رضازاده ثبت کرده بود را ارتقا می داد. اتفاقی که در برنامه وزنه هایش نبود. او باید در این دسته بعد از ثبت رکورد 225 در حرکت اول به سراغ وزنه 250 کیلوگرمی می رفت که تا به حال به آن نرسیده اما او خواهان وزنه 260 کیلوگرمی شد. وزنه ای که باعث شوکه شدن مسئولان فدراسیون وزنه برداری شد؛« خودمان هم شوکه شدیم. این وزنه در برنامه اش نبود

در رقابت‌هاي جهاني وزنه‌برداري آنتالياي تركيه همه نگاه‌ها به دسته سنگين وزن دوخته شده بود ؛ جايي كه بهداد سليمي، ملي‌پوش جوان ايران با ركوردهاي چشمگيري كه كسب كرده سوداي قهرماني جهان و تكرار افتخارات حسين رضازاده را در سر داشت ولی به رغم قهرمانی موفق به رکورد شکنی نشد.


بهداد سليمي ، جوان 21 ساله مازندراني كه سال 87 در جريان رقابت‌هاي المپياد ايرانيان با بلند كردن وزنه 188 كيلويي در حركت يكضرب ركورد حسين رضازاده را در رده سني جوانان پس از 10 سال ترقي بخشيد و ظهور يك پديده جوان را در دسته فوق سنگين وزنه‌برداري ايران نويد داد، سال گذشته نيز در رقابت‌هاي جهاني جوانان قهرمان شد تا همچنان روي نوار رشد و ترقي پيش برود.

سليمي در يك سال اخير پيشرفت خيره كننده‌اي داشته است؛ به طوري كه حالا در رقابت‌هاي جهاني تركيه با ركورد اوليه 450 كيلوگرم به همراه اوگني چيگيف، نايب قهرمان جهان و المپيك از روسيه، بالاتر از تمام وزنه‌برداران گروه A دسته فوق سنگين قرار دارد.


سليمي در پاسخ به اين سوال كه آيا به شكستن ركورد دسته فوق سنگين جهان كه در اختيار حسين رضازاده است، فكر مي‌كند، گفت: مطمئن باشيد نيم نگاهي هم به ركوردشكني دارم، اما اين به شرايط مسابقه، نظر كادر فني و رقابت با حريفان بستگي دارد.

البته با توجه به اين‌كه مسابقات جهاني آنتاليا، اولين حضور من در مسابقات جهاني بزرگسالان است، اول به كسب مدال طلا فكر مي‌كنم و بعد اگر شرايطش پيش آمد، به ركوردهاي جهاني حمله خواهم كرد.


رقيبان بهداد سليمي در آنتالیا:

1ـ اوگني چيگيف از روسيه: نايب قهرمان المپيك پكن، قهرمان جهان در سال‌هاي 2005 و 2007 و دارنده 3 مدال طلاي رقابت‌هاي قهرماني اروپا در 2001 ،2003 و 2010

2ـ ويكتور شرباتيس از لتوني: دارنده نقره المپيك آتن، برنز المپيك پكن، طلاي جهاني 2007 و 3 برنز جهان در سال‌هاي 97، 98 و 2003 و همچنين 5 طلاي اروپا

3ـ ماتياس اشنايدر از آلمان: قهرمان المپيك 2008 پكن

4يانگ كان آن از كره جنوبي: قهرمان سال 2009 جهان


سعید علی حسینی( پیش از رکوردزنی سلیمی) : آرزو می كنم سلیمی ركورد رضازاده را بشكند!

زمانی من امیدوار بودم كه بتوانم ركورد حسین رضازاده را بشكنم اما حالا بهداد سلیمی در موقعیت شكستن ركورد جهان قرار گرفته است. از صمیم قلب برای او آرزوی موفقیت می كنم.

علی حسینی كه این روزها سخت چشم انتظار رای دادگاه عالی ورزش برای لغو محرومیت مادام العمر خود می باشد، برای تماشای مسابقات دسته فوق سنگین به سالن محمود نامجوی شهرستان رشت رفته است.

سعید علی حسینی درباره رقابتهای دسته فوق سنگین و احتمال شكسته شدن ركورد جهانی حسین ضازاده توسط بهداد سلیمی نیز گفت: «زمانی من امیدوار بودم كه بتوانم ركورد حسین رضازاده را بشكنم اما حالا بهداد سلیمی در موقعیت شكستن ركورد جهان قرار گرفته است. از صمیم قلب برای او آرزوی موفقیت می كنم. بهداد وزنه بردار شایسته ای است كه با ادامه این روند می تواند به قدرت بلامنازع سنگین وزن جهان برای چند سال متوالی مبدل شود.»/1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 14 اسفند 1389
آقای محترم این چه تیتری بود که انتخاب کردی؟؟ هوای بچه محلت را اینجوری داری؟! چرا بیخود و بی جهت تشنج ایجاد می کنی. درود بر سلیمی و کور باد چشمی که پیشرفت جوانان غیور این مرز و بوم را نتواند ببیند.
نرگس 14 اسفند 1389
اختلاف انداختن بین دو ورزشکار کار درستی نیست.این کار را تکرار نکنید،از محبوبیت هر دو کم می کنیم و ارزشی نداره.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.249 seconds.